Vad definierar egentligen en cirkulär affärsmodell? I vår nya Snabbfakta får du lära dig mer!

Cirkulära affärsmodeller är ett samlingsbegrepp för affärsmodeller där affärens inbyggda logik driver på mot minskad resursförbrukning. En vanlig metod för beskrivning av en affärsmodell är affärsmodellskanvasen (eller Business Model Canvas) som utvecklats av Osterwalder och Pigneur (2010). Denna metod har använts i projektet Cirkulära möbelflöden för att prata om affärsmodellen,
för att dokumentera befintliga modeller och för att utveckla och dokumentera nya varianter för test och genomförande.

Lär dig mer i Snabbfaktan Introduktion till cirkulära möbelflöden

Läs fler Snabbfakta här

 

Finansiering från:

Sveriges innovationsmyndighet

Projektledning:

RISE Research Institutes
of Sweden

Pin It on Pinterest

Share This

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Mer information

Dina cookie-inställningar för denna webbplats är satt till ”tillåt cookies” för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för cookies eller om du klickar ”Godkänn” nedan så samtycker du till detta.

Stäng