Upphandlingen av återbruk av möbler inom kontor och offentliga miljöer annonserades av Göteborgs stad för en vecka sedan. I måndags träffade Inköp och upphandling företag i möbel- och inredningsbranschen och samtalade kring upphandlingen.

– Syftet med informationsträffen är att berätta varför upphandlingsdokumentet ser ut som det gör och skapa samsyn kring vad som ska uppnås med ramavtalet. Vi har aldrig haft ramavtal för återbruk tidigare så det känns spännande, säger Kim Lundqvist, ansvarig upphandlare.

Informationsträffen inleddes med att deltagarna fick information om det kommande ramavtalets utformning och hur implementeringen av ramavtalet kommer gå till. Under den efterföljande frågestunden var det livliga diskussioner. Deltagarna gavs möjlighet att ställa frågor såväl i rummet som anonymt via Mentimeter. Dagen avslutades med en anbudsskola där de leverantörer som är ovana vid att lämna anbud till offentlig sektor får en genomgång i vad de behöver tänka på.

Läs hela artikeln på Göteborgs stads hemsida

Projektledning:

RISE Research Institutes
of Sweden

Pin It on Pinterest

Share This

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Mer information

Dina cookie-inställningar för denna webbplats är satt till ”tillåt cookies” för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för cookies eller om du klickar ”Godkänn” nedan så samtycker du till detta.

Stäng